Platforma NC+ pożegnała się "tylko" z 200 tysiącami klientów

Platforma cyfrowa NC+ straciła w ciągu nieco ponad trzech miesięcy 200 tysięcy klientów.

Od 21 marca, kiedy to została uruchomiona platforma cyfrowa NC+ (powstała z połączenia "enki" i Cyfry+), Internet zalała fala, jak się szybko okazało, uzasadnionej krytyki. Szefostwo firmy udowodniło bowiem, że za nic ma polskiego konsumenta podnosząć drastycznie ceny pakietów (szczególnie tych droższych) i stosując wołające o pomstę do nieba praktyki, takie jak automatyczne przedłużanie umowy na 18 miesięcy z jednoczesnym wskoczeniem na wyższy poziom opłat.

Działania te spowodowały, że na Facebooku powstał profil "Anty NC+", zaś działaniom firmy przyjrzał się UOKiK, który uznał za słuszne zastrzeżenia konsumentów. Koniec końców, dowodzona przez Francuzów "zagraniczna placówka" wycofała się ze swoich często niezgodnych z prawem decyzji.

Czy jednak cała ta historia odbiła się negatywnie nie tylko na wizerunku NC+, ale również ilości jej klientów? Tak. Dzięki zaprezentowanemu właśnie przez TVN raportowi finansowemu dowiedzieliśmy się, że od początku działalności do końca czerwca platforma straciła 200 tysięcy klientów (obecnie jest ich 2,3 miliona).

Oczywiście strata 200 tysięcy klientów z pewnością była dla NC+ dotkliwa. Osobiście stawiałem jednak na to, że będzie ona znacznie większa.


Zobacz również