Play przejął w I kw. 230 tysięcy klientów konkurencji. Radzi sobie jednak coraz gorzej...

Z najnowszego raportu "o przenośności numerów w 1Q2013" przygotowanego przez serwis TELEPOLIS.PL wynika, że w I kwartale tego roku numer do sieci Play przeniosło blisko 230 tys. osób.

Zgodnie z raportem serwisu TELEPOLIS.PL w I kwartale tego roku obserwowaliśmy na rynku telefonii komórkowej następujące migracje klientów czołowych operatorów:

P4: Przyjął - 229,2 tys. klientów (udział - 59,0%), Oddał - 30,4 tys. klientów

Polkomtel: Przyjął - 48,4 tys. klientów (udział - 12,7%), Oddał - 99,6 tys. klientów

Centertel: Przyjął - 68,7 tys. klientów (udział - 17,7%), Oddał - 122,8 tys. klientów

PTC: Przyjął - 38,6 tys. klientów (Udział - 9,9%), Oddał - 132,7 tys. klientów

Największy wygrany

Jak widać, niekwestionowanym liderem, który jako jedyny zanotował dodatni bilans (plus 198,8 tys. klientów) jest operator sieci Play. W sumie jednak wynik ten nie jest aż tak zadowalający, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że jego udział w numerach przychodzących systematycznie spada: w 2011 roku wynosił 75%, natomiast w 2012 - 64,1%.

Największy przegrany

Największym przegranym jest PTC, który stracił najwięcej klientów jednocześnie najmniej ich przyjmując.

Pozostali operatorzy

Raport podaje również, że po raz pierwszy dodatni bilans w przejmowaniu numerów osiągnęli "pozostali operatorzy". Warto tutaj jednak zaznaczyć, że wynik taki udało się jednak osiągnąć tylko Virgin Mobile (2,7 tys. klientów przejętych, tys. klientów oddanych; pozostali osiągnęli ujemny bilans), który odpowiada za 3/4 ruchu.

Komentarz rzecznika Orange

Na koniec interesując komentarz rzecznika Orange Polska, Wojciecha Jabczyńskiego:

"Z mojego podwórka cieszę się, że Orange jest drugim po Play operatorem, którego najczęściej wybierają klienci przenoszący numer w I kwartale 2013. Przyjęliśmy prawie 69 tys. numerów, głównie abonamentowych. Dziękuję wszystkim, którzy są teraz z nami. Gratuluję Playowi wciąż dobrego wyniku, ale czas już zrobić update reklamy, bo głównie dzięki nam, wasze udziały w MNP spadły poniżej 60 proc, a jeszcze niedawno było 75 proc. Z drugiej strony zaskoczył mnie wyjątkowo słaby wynik T-Mobile. Prawie 100 tys. klientów netto na minusie daje do myślenia. Właśnie z magentowej sieci do Orange przychodzi najwięcej osób. Z naszych statystyk wynika też, że wśród klientów decydujących się na rezygnacje z usług Play, aż 45 proc. wybiera nas i to jest najlepszy wynik spośród W3. Kolejna refleksja nazywa się Virgin Mobile. Niespełna 2,7 tys. przyjętych numerów i tysiąc oddanych. Jak na kasę zaangażowaną w reklamę i śmiałe zapowiedzi podboju rynku, efekt nieprzesadnie imponujący."


Zobacz również