Polacy kupują coraz więcej nowych telewizorów

Właściciele sklepów RTV mogą zacierać ręce: z prognoz analityków wynika, że czeka ich kolejna fala wymiany odbiorników.

Przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej 2012 sklepy RTV przeżyły najazd klientów, którzy postanowili przed tą najważniejszą sportową imprezą w historii Polski wymienić telewizor na nowy. Najnowsze prognozy agencji TNS Polska, która przeprowadziła badania naszego rynku na zlecenie firmy Toshiba Polska wynika, że w obecnym roku powinniśmy być świadkami kolejnej i to większej fali wymiany odbiorników. O ile bowiem w 2012 roku sprzedało się ich 2,2 mln sztuk (o łącznej wartości 1,5 mld dolarów), o tyle w obecnym roku powinno ich być o 200 tysięcy więcej. Ponadto sytuacja ta nie powinna się zmienić w następnych latach.

Pozostałe interesujące dane:

- 25% Polaków nie planuje zakupu nowego telewizora

- 30% Polaków rozważa zakup telewizora w ciągu roku

- 30% Polaków rozważa zakup telewizora w ciągu 2-4 lat

- największym zainteresowaniem cieszą się odbiorniki ok. 42-calowe, lub w cenie 1,5-3 tys. złotych

- Polacy deklarują, że przy wybieraniu telewizora nie kierują się reklamami; ważna jest dla nich jednak marka

Dlaczego Polacy ruszyli do sklepów RTV? Związane jest to bezpośrednio z procesem zastąpienia telewizyjnego sygnału analogowego cyfrowym.

Źródło: Rzeczpospolita


Zobacz również