Polacy kupują dużo cyfrówek

W 2005 r. sprzedano w Polsce ok. 905 tys. sztuk cyfrowych aparatów fotograficznych - o 373 tys. więcej, niż miało to miejsce w roku 2004. Obroty producentów cyfrówek wyniosły natomiast 200 mln euro, co stanowi aż 70-procentowy wzrost wartości rynku w porównaniu z 2004 r.

Takiego obrotu spraw można się było spodziewać - już wcześniejsze raporty IDC ("IDC: rynek cyfrówek prężny jak nigdy") oraz GfK Polonia ("Cyfrówki prężą muskuły") wskazywały na dynamiczny rozwój tego segmentu rynku w Polsce.

Popularność aparatów cyfrowych w poszczególnych przedziałach cenowych w 2005 r.

Popularność aparatów cyfrowych w poszczególnych przedziałach cenowych w 2005 r.

W minionym roku Polacy najchętniej kupowali aparaty wyposażone w czujniki obrazu o rozdzielczości 4 milionów pikseli (stanowiły one ok. 35 % całej sprzedaży). Największym "wzięciem" cieszyły się urządzenia w przedziale cenowym 125-200 euro. IDC szacuje, że w roku 2006 w Polsce nabywców znajdzie ok. 1,25 mln aparatów cyfrowych, a prognozy na rok 2007 są jeszcze bardziej optymistyczne, mówią bowiem o 1,5 mln sprzedanych sztuk.

Co ciekawe, mimo iż pod względem liczby sprzedanych cyfrówek polski rynek jest drugim co do wielkości w Europie (za rosyjskim), nasycenie gospodarstw domowych wciąż jest stosunkowo niskie w porównaniu z innymi krajami regionu (wynosi 13%).


Zobacz również