Polacy to najwięksi entuzjaści Internetu w Europie. Wolimy media internetowe od tradycyjnych

Z raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group wynika, że Polacy to najwięksi miłośnicy Internetu w Europie.

Firma Boston Consulting Group przygotowała na zlecenie Google raport "Podążając za wartością. Europejscy konsumenci migrują do mediów internetowych". Opiera się on na badaniach przeprowadzonych w dziewięciu europejskich krajach i obejmujących grupy składające się z 500-1000 internautów.

Polska grupa odpowiadała następująco na zadane pytania:

- Czy sieć ułatwia promocję polskiej kultury za granicą? 77 procent osób odpowiedziało: TAK

- Czy wolisz media internetowe od tradycyjnych? 51 procent osób odpowiedziało: TAK

- Czy uważasz, że jakość mediów internetowych w Polsce poprawi się w ciągu najbliższych trzech lat? 62 procent osób odpowiedziało: TAK

Wyniki te jednoznacznie potwierdzają, że należymy do największych miłośników Internetu, daleko w tyle pozostawiając pod tym względem mieszkańców rozwiniętych zachodnich krajów, takich jak np. Niemcy (48 procent Niemców uważa, że Internet ułatwia promocję kultury ich kraju za granicą), czy Holandia (w przypadku Holendrów odsetek ten jest jeszcze niższy).

Raport informuje ponadto, że aż 73 procent z nas jest w stanie zaakceptować reklamy, aby móc mieć dostęp do darmowych treści, podczas gdy odsetek podobnie myślących Niemców i Holendrów wynosi zaledwie 57% i 58%.

_______________

Ciekawe, jakie wyniki otrzymają badacze za kilka lat, gdy również w Polsce pojawi się więcej płatnych treści. Czy wówczas też będziemy tak entuzjastycznie nastawieni? Jak sądzicie?


Zobacz również