Polanie II

Książę Mirko wrócił z zaświatów i zamierza porządnie namieszać. Nie tylko przetrzepie skórę Kościejowi, ale również zagra na nosie bohaterom z WarCrafta.

Książę Mirko wrócił z zaświatów i zamierza porządnie namieszać. Nie tylko przetrzepie skórę Kościejowi, ale również zagra na nosie bohaterom z WarCrafta.

Polacy tworzą grę, która ma szansę dorównać trzeciemu WarCraftowi. Zespół Reality Pump po raz drugi zaprasza graczy do walki o krainę mlekiem i miodem płynącą. Polanie II to klasyczna strategia czasu rzeczywistego, którą zgodnie z obecną modą wzbogacono w elementy zaczerpnięte z gier fabularnych. O ile jednak RPG-owe uszlachetniacze często szkodziły strategiom, o tyle w Polanach wypadają przyzwoicie.

Mirko the Great

Elementy fabularne mocno zaznaczają się w kampanii dla pojedynczego gracza. Całość składa się z trzech kilkuetapowych rozdziałów opowiadających losy Księcia Mirko. Plansze typowo strategiczne przeplatają się z etapami fabularnymi, w których nie wznosisz budynków, a jedynie dowodzisz garstką wojów. Tu kluczowe jest wykorzystanie każdego żołnierza i regularne odwiedzanie miejsc regeneracji życia. Kampania toczy się w rytm snutej opowieści: klasycznej, sztampowej bajki, pasującej jednakowoż do pogodnego nastroju gry. Nasz dzielny Mirko usiłuje odzyskać tron zagrabiony przez Kościeja. Zły czarodziej przejął władzę nad krainą, a teraz, jak na czarny charakter przystało, szuka magicznych kamieni o niewyobrażalnej mocy. Mirko, wspierany radami mędrca Dobromira, zbiera dawnych druhów i próbuje podstawić Kościejowi nogę.

Krowa wysokopoziomowa

Pamiętaj, by dbać o swego księciunia, bowiem jeśli on zginie - przegrasz! Na szczęście, młodzian ma siłę niedźwiedzia i skórę nosorożca. Pomniejszych rywali kosi jak świeże zboże, a na poważniejszych zawsze znajdzie jakiś sposób. A to krowy Janosikowi ubije, a to czar ochronny wiedźmie rozwieje. Ot, dziarski i pomysłowy z niego chłopina. Dla sukcesów Mirka niebagatelne znaczenie mają również inne elementy przeniesione z gier fabularnych, a mianowicie rozwój postaci i ekwipunek. Wojacy pieczołowicie gromadzą punkty doświadczenia, za sprawą których awansują - stają się silniejsi i wytrzymalsi. Również znajdowana tu i ówdzie broń i opancerzenie istotnie podnoszą parametry kmieci. Co ciekawe, ekwipunek można w dowolnym momencie zdjąć i przekazać innej postaci. Gdy żołnierz znajduje lepszy sprzęt, sam przebiera się i porzuca stary ekwipunek, zostawiając go dla kompanów.

Polanie II

Piotr Nowakowski: Polanie wcale nie muszą konkurować z WarCraftem. Mają wszak własny, zupełnie odmienny styl. Bardziej bajkowy i żartobliwy, ale jakże bliski sercu Słowian. Ważne, że obok ciekawych pomysłów tytuł ten cechuje wysoka grywalność. Nie dziwota zatem, że mleczne imperium niebawem do potęgi urośnie.

Gatunek RTS

Premiera III kwartał 2003

Producent Reality Pump/Topware

Wrażenia świetne


Zobacz również