Polska ofensywa sieciowa

Według raportu Reutersa, coraz więcej Polaków uzyskuje dostęp do sieci, a polski rynek internetowy czekają w tym roku poważne zmiany związane z pojawieniem się nowych technologii, łatwiejszym dostępem do sieci i demonopolizacją rynku usług telekomunikacyjnych.

Z raportu opublikowanego przez Reutersa wynika, że bieżący rok będzie przełomowy w rozwoju polskiego rynku internetowego. Coraz większą popularność uzyskają urządzenia zapewniające bezprzewodowy dostęp do Internetu oraz łącza oparte na sieci telewizji kablowej, a liczba polskich internautów ma wzrosnąć dwukrotnie i osiągnąć pod koniec 2001 r. cztery miliony. Na razie jednak tylko 300 polskich firm prowadzi transakcje online i większość z nich reprezentuje bogaty sektor finansowy. Natomiast banki i organizacje finansowe oferują przede wszystkim informacje o swojej działalności, a bardzo rzadko jakieś usługi online.

Według raportu Reutersa, Polacy są bardzo ostrożni i nieufni w podawaniu numerów swoich kart kredytowych w sieci, a dostawy pocztowe są na ogół niesolidne i chaotyczne. Pomimo zainteresowania i entuzjazmu, które towarzyszą Internetowi, mało jest w Polsce prawdziwych sieciowych ekspertów, szkoły nie uczą korzystania z sieci i tylko 16% z nich ma stały dostęp do Internetu.

Więcej informacji: news.excite.com/


Zobacz również