Pomiar strumieni

Firma Keynote Systems opracowała narzędzia umożliwiające pomiar jakości usług świadczonych przez dostawców strumieniowych mediów w Internecie.

Firma Keynote Systems opracowała "The Streaming Media 20", narzędzie pozwalające jednocześnie mierzyć wydajność 20 witryn internetowych oferujących strumieniowe media, w czterech kategoriach: dystrybucja muzyki, serwisy finansowe audio, rozgłośnie radiowe i stacje telewizji kablowej. "The Streaming Media 20" zbiera informacje o jakości dostarczanych plików audio i wideo, a dane te mogą być wykorzystywane jako podstawa do pertraktacji z dostawcami 'mediów strumieniowych. System stworzony przez Keynote bierze pod uwagę w ocenie serwisu trzy czynniki: ile czasu potrzeba, aby klip się uruchomił po jego wywołaniu przez użytkownika, jaka jest jakość audio oraz jak wydajne i jakiej jakości jest oferowane wideo. W każdej kategorii przyznawane są oceny od 1 punktu (najniższa) do 10 punktów (najwyższa).

"Przemysł chce wiedzieć jak efektywne są media strumieniowe. Jeśli czas ładowania strony internetowej wynosi 4 sekundy, to wszyscy wiedzą o co chodzi. Ale jeśli mówi się o 14 procentowej stracie przy przekazie pakietu wideo, to nie jest już tak oczywiste co te liczby oznaczają w praktyce", twierdzi Matt Parks, menadżer produktu Keynote.

Obecnie system obsługuje jedynie format RealMedia, ale niebawem mierzyć nim będzie można także Windows Media. Do klientów Keynote Systems należy m.in. Amazon.com, The Weather Channel, MTV.com, Bloomberg, Motley Fool i CNN.

Więcej informacji: www.keynote.com


Zobacz również