Popularność Game Network TV

Według badań Barb Television Audience, wiodącej brytyjskiej firmy specjalizującej się w badaniach oglądalności angielskich kanałów telewizyjnych, Game Network TV przyciąga przed telewizory średnio 610 000 unikalnych widzów tygodniowo w samej tylko Wielkiej Brytanii.

Cyfrowy kanał satelitarny Game Network TV, należący do Digital Bros Group jest jedynym nadawanym 24 godziny na dobę interaktywnym kanałem telewizyjnym w Europie poświęconym w całości grom komputerowym. Opublikowane przez Barb Television Audience wyniki badań dotyczą oglądalności wyłącznie w Wielkiej Brytanii, a trzeba pamiętać, że kanał ten jest dostępny przez satelitę niemal we wszystkich krajach europejskich.

Kierownictwo kanału spodziewa się w najbliższych miesiącach dalszego wzrostu poziomu oglądalności kanału przede wszystkim dzięki wprowadzeniu nowych interaktywnych programów. Od grudnia ubiegłego roku kanał notuje znaczny wzrost oglądalności, przede wszystkim dzięki uruchomieniu szeregu nowych programów, które wykorzystując wiadomości SMS pozwalają widzom brać udział w quizach i grach w czasie rzeczywistym czy też pobierać gry przeznaczone na telefony komórkowe. W samym tylko lutym br. Game Network TV otrzymywała średnio 7000 SMS-ów dziennie.

Wartość sprzedawanych w Wielkiej Brytanii gier komputerowych stanowi ponad 50 procent obrotu w całej Europie. W roku 2002 wartość sprzedaży w tym segmencie rynku ponownie wzrosła osiągając w UK 1,081 milionów funtów. Wielka Brytania jest również europejskim rekordzistą jeśli chodzi o liczbę użytkowników telewizji cyfrowej w stosunku do liczby gospodarstw domowych (37 proc).

"Opublikowane przez Barb dane wskazują, że Game Network jest jednym z najważniejszych kanałów opiniotwórczych dla graczy z całej Europy." - powiedział Sem Moioli, prezes Game Network. "W grudniu Game Network wprowadziła nową ramówkę programową stawiając przede wszystkim na interaktywne gry i quizy. Wierzymy, że tego rodzaju programy umożliwią nam dotarcie do szerszego grona publiczności i sprawią, że nasz kanał telewizyjny będzie podstawowym narzędziem dla branży umożliwiającym producentom i dystrybutorom dotarcie do masowego odbiorcy".


Zobacz również