Popyt na Windows 2000

Najnowsze badania rynku wykazują, że sprzedaż systemu Windows 2000 nabiera tempa. Coraz więcej firm i użytkowników prywatnych decyduje się na zakup jednej z wersji tego systemu.

Według raportu przygotowanego przez IDC, firmę specjalizującą się w analizowaniu rynku IT, sprzedaż systemu Windows 2000 systematycznie rośnie. Według ocen analityków firmy do końca 2001 r. sprzedaż najnowszej wersji Windows na rynku systemów profesjonalnych produkowanych przez Microsoft (Win 2000 i Win NT) będzie wynosiła 71% jego wartości.

Według analizy w IV kwartale tego roku sprzedaż Windows 2000 przewyższa sprzedaż Windows NT o ponad 1 700 000 egzemplarzy. W skali roku udział w sprzedaży tej wersji systemu wynosi wprawdzie ok. 40%, jednak większość firm decyduje się na przejście ze starszej wersji Windows NT na nowszą dopiero teraz, gdy po kilku miesiącach od ukazania się produktu na rynku reakcje mniej ostrożnych użytkowników są bardzo pochlebne.

Dane te dotyczą wersji Professional Windows 2000. Sprzedaż wersji Server tego systemu jest zdecydowanie niższa i jest wynikiem głównie specyfiki tej wersji. W grudniu 2000 r. udział systemu Windows 2000 Server w sprzedaży porównywalnych produktów (NT) wynosił ok.o 30%, natomiast w skali roku - 16%.


Zobacz również