Powrót e-klienta

Według eMarketera, amerykańscy użytkownicy Internetu wydadzą w tym roku na zakupy on-line średnio o ponad 223 USD więcej niż w ub. roku. Do końca roku przeciętny e-klient wyda 1089 USD, podczas gdy rok wcześniej przeciętne wydatki on-line wyniosły 866 USD.

Z raportu przedstawionego przez eMarketera wynika, że wraz ze wzrostem liczby internautów robiących zakupy w Sieci, rośnie przeciętna kwota wydawana przez nich w ciągu roku. O ile w ub. roku wyniosła ona 866 USD i była znacznie niższa od średniej z 2000 r. (969 USD), to w br. powinna przekroczyć po raz pierwszy poziom 1000 USD i wynieść 1089 USD. eMarketer przewiduje ponadto dalszy gwałtowny - ponad 20-proc. - wzrost w roku 2003. W 2004 roku według szacunków eMarketera, przeciętny amerykański e-klient wyda w Sieci 1400 USD.

Powrót konsumentów do raz odwiedzonych sewisów e-commerce'owych spowodował, że znacznie obniżył się koszt pozyskania klienta. W latach 1999 - 2001 spadł on według Shop.org i Boston Coonsulting Group o 60%, z 38 USD w 1999 do 14 USD w 2001. E-sklepy obniżyły ponadto wielkość budżetów reklamowych - w przeliczeniu na zamówienie wynosiła ona w 2001 r. 12 USD wobec 26 USD w 1999 r.

Według Gartner Group, ok. 45% sklepów internetowych zamierza za to w br. unowocześnić sprzęt komputerowy i oprogramowanie obsługujące serwis. Gartner podał także, iż w budżetach reklamowych wirtualnych sklepów mniej niż 1% przeznaczane jest na reklamę internetową.


Zobacz również