Powstaje nowy 3DMark

Futuremark, producent bardzo popularnego benchmarka graficznego 3DMark pracuje nad kolejną generacją tego atrakcyjnego programu. Nowa wersja będzie bezlitosna dla sprzętu. Minimalnym wymogiem dla kart ma być obsługa DirectX9 oraz Pixel Shader 2.0.

Aktualnie dostępny 3DMark 03 także wykorzystuje funkcje DirectX9 i zawarte w nim funkcje cieniowania. Futuremark zdradził, że w nowym wydaniu 3DMark ma korzystać z cieniowana w zdecydowanie większym stopniu. Dema testowe mają być znacznie bardziej złożone i wyciskać maksimum z nowych kart graficznych.

Możemy się spodziewać, że wyniki uzyskiwane przez użytkowników będą dość przygnębiające :) Tak było w przypadku premiery 3DMarka 03, kiedy to wydajne do tej pory układy graficzne kapitulowały przy wymaganiach programu testowego. Wystarczy powiedzieć, że dopiero teraz GeForce 6800 Ultra przekroczył barierę 10 tys pkt (dokładnie osiąga ok 14 tys).

Nowy 3DMark ma być wyposażony w nowy silnik 3D, który dynamicznie generuje cienie HLSL. Kod kompilowany jest przy wykorzystaniu najbardziej optymalnej metody oszacowanej na podstawie konfiguracji konkretnego komputera. Sinik ten ma być zbliżony do tego, który będą posiadały najnowsze gry.

Na razie nie wiadomo, czy nowa wersja 3DMarka będzie obsługiwała funkcje Pixel Shader i Vertex Shader 3.0 wspierane przez GeForce 6800.


Zobacz również