Prawdziwe 3D w grach komputerowych?

Czyżbyśmy byli świadkami nadejścia nowej ery w grach komputerowych? Już niedługo gracze za pomocą okularów będą mogli wkroczyć w wirtualny świat stworzony w prawdziwym trójwymiarze. O nowych pomysłach w przemyśle rozrywki opowiadali inżynierowie firmy Nvidia na konferencji NVISION 08.

Nvidia, zajmująca się grafiką w przemyśle komputerowym, zaprezentowała właśnie technologię, która wprowadza graczy komputerowych w świat prawdziwego 3D (tzw. "Mainstream 3D Gaming Technology"). Inżynierowie firmy opowiadali o swoich pomysłach na konferencji NVISION w San Jose.

Podobne rozwiązanie jest obecnie stosowane przez producentów z Hollywood. Ostatnio ukazał się firm "Podróż do wnętrza ziemi". Obecnie trwają prace nad inną wielką produkcją "Avatar". Obydwa te filmy stworzone są w pełnym 3D. Do ich oglądania niezbędne są okulary, które sprawiają że widz czuje się jakby był w samym sercu akcji. Właśnie takie rozwiązanie zastosować chcą specjaliści z Nvidii.

Czy już niedługo technologia Nvidii zmieni oblicze gier komputerowych?

Czy już niedługo technologia Nvidii zmieni oblicze gier komputerowych?

Warto wspomnieć, że nie jest to pierwsza próba wprowadzenia trzeciego wymiaru do gier komputerowych. Już wcześniej stosowano tzw. naprzemienną sekwencję klatek. Inżynierowie firmy Nvidia są jednak przekonani, że ich ulepszone rozwiązanie okaże się przełomem w branży.

Jak się okazuje nowa technologia obecnie jest już w użyciu. Znany wydawca gier, Ubisoft, korzysta z niej w pracach na tytułem tworzonym właśnie na podstawie filmu Avatar. Przedstawiciele spółki zapowiadają, że gracze otrzymają zupełnie nową jakość wirtualnej rozrywki już w przyszłym roku.

Prezes firmy Nvidia, Jen-Hsun Huang, stwierdził że nowa technologia sprawi że gracze znowu powrócą do starszych tytułów tylko po to, by zobaczyć jak wyglądają w prawdziwym 3D. Na pokazie zaprezentowano grę Age of Empires III w takim właśnie wydaniu.

Huang wypowiedział się również na temat przyszłości gier typu MMO.

"Obecnie na świecie żyje około 100 milionów aktywnych graczy MMO. To są takie tytuły jak World of Warcraft, EverQuest II czy Piraci z Karaibów Online. Wierzymy, że z użyciem naszej technologii można stworzyć zupełnie inne wyobrażenie wirtualnego świata."

Znany twórca gier komputerowych, Lorne Lanning, wypowiedział się również na temat tego jak rozwój przemysłu gier komputerowych wpływa na rynek Hollywood.

"Tworzenie gier komputerowych kreuje zupełnie nowy pomysł na produkcję filmów. Niektórzy producenci filmowi dalej nie chcą się do niego przekonać, ale w końcu będą musieli. Użycie silnika gry komputerowej do produkcji filmu po prostu bardziej im się opłaca, bo znacznie obniża koszty."


Zobacz również