Prawie sam SPAM

Wyniki ostatniego raportu firmy Barracuda Networks są zatrważające. W 2007 roku nawet 95 procent codziennej korespondencji elektronicznej trafiającej na nasze konta pocztowe można było zaklasyfikować jako spam.

Raport Barracuda Networks jest wynikiem dokładnej analizy blisko miliarda wiadomości pocztowych wysyłanych do ponad 50 tysięcy klientów firmy. Co ciekawe, w analogicznym okresie 2006 roku wynik ten był niższy o blisko 5 procent i kształtował się na poziomie 85-90 procent. Dane zamieszczone w raporcie robią jeszcze większe wrażenie w porównaniu do statystyk sprzed ponad 6 lat. Podobne badania, które przeprowadzono w 2001 roku, wskazywały, że zaledwie 5 procent codziennej korespondencji elektronicznej klasyfikowano jako spam. Dla przypomnienia, w 2004 roku została wprowadzona ustawa CAN-SPAM, która regulowała zasady rozsyłania tego typu wiadomości oraz regulowała sprawę kar dla spamerów. W tamtym czasie odsetek niezamawianej korespondencji sięgnął już 70 procent.

W białych rękawiczkach

Przy okazji raportu specjaliści z Barracuda Networks zwracają również uwagę na coraz bardziej wysublimowane metody działania spamerów. W 2007 roku zdecydowana większość z nich stosowała coraz trudniejsze do wykrycia metody fałszowania swojej tożsamości i dystrybucji spamu za pomocą dobrze znanych witryn WWW i domen internetowych.

W ubiegłym roku dał się również zauważyć wzrost zainteresowania spamerów umieszczaniem załączników w wiadomościach pocztowych. Przy tej okazji specjaliści wskazują na powszechny standard elektronicznych publikacji, czyli format PDF.


Zobacz również