Premiera Internet Explorer 8: nieznaczny wzrost udziału w rynku nowej przeglądarki

Wiele wskazuje na to, że premiera Internet Explorer 8 nie wzbudziła w użytkownikach tak dużego zainteresowania jak chcieli by szefowie giganta z Redmond. Okazuje się, że dziś w godzinach porannych z nowej przeglądarki firmy Microsoft korzystało jedynie 1,75% wszystkich Internautów.

Premiera ostatecznej wersji Internet Explorer 8 nie wzbudziła zbyt dużego zainteresowania użytkowników. Wnioski takie można wysnuć po obserwacji wzrostu udziału w rynku tej wersji przeglądarki. W piątek w godzinach przedpołudniowych z produktu Microsoftu korzystało jedynie 1,75% wszystkich użytkowników Sieci (to jest o około 30% więcej niż wynosi średnia dla miesiąca marca).

Vince Vizzaccaro, z Net Applications, jest zdania, że gigant z Redmond nie uczynił wszystkiego by zachęcić swoich klientów do aktualizacji oprogramowania.

"Byłem nieco zaskoczony, że wszystko odbyło się właściwie bez ostrzeżenia. Praktycznie bez żadnego marketingu, zabrakło nawet informacji pojawiającej się w przeglądarce o tym, że dostępna jest nowa wersja oprogramowania i że dobrze byłoby ją pobrać."

Przypomnijmy, że przeglądarka Internet Explorer 8 przekroczyła barierę 1% zaraz po ukazaniu się pierwszego kandydata do wersji finalnej (Release Candidate 1). Wszystkie przeglądarki firmy Microsoft to około 67,5%. Dla porównania największy rywal IE, Firefox, to obecnie 21,77% udziału w rynku.

Pierwsza beta IE8 została udostępniona bez mała rok temu, w marcu 2008 r. Na kolejną publiczną edycją testową musieliśmy poczekać do sierpnia 2008 r. - była to beta 2. W styczniu br. udostępniono pierwszego, a zarazem ostatniego kandydata na wersję finalną Internet Explorera. Dopełnieniem cyklu rozwojowego aplikacji jest jej finalna wersja, którą skompilowano już w zeszłym miesiącu - 21 lutego.

Zobacz także:

Internet Explorer 8 - finalna wersja już jest!

Internet Explorer 8 - grzechu niewart

IE8 za tydzień w Windows Update


Zobacz również