Produkty roku

W Polsce po raz pierwszy przyznano nagrodę $Produkt Roku. Wybór Konsumentów$. Jest to wyróżnienie przyznawane już od 18 lat przez europejskich konsumentów produktom z branży dóbr szybko rotujących debiutującym na rynku.

Firma badawcza TNS OBOP przeprowadziła ankietę wśród pięciu tysięcy polskich konsumentów, którzy mieli za zadanie wskazać najatrakcyjniejszy nowy produkt w sześciu kategoriach. W kategorii słodycze wygrała Princessa Gold, firmy Nestle Polska, w kategorii serków i twarożków Danonki firmy Danone, wśród dietetycznych produktów spożywczych wygrał Fito Slim Forte, firmy Dagomed Pharma, wśród nowości z dziedziny chemii gospodarczej najatrakcyjniejszy okazał się Cillit Bang firmy Reckitt Benckisser Poland, w kategorii środków do higieny osobistej Libresse Classic Ultra firmy SCA Hygiene Products, a w kategorii farb do włosów zwyciężyła Garnier Colors Naturals, produkcji L'Oreal Polska.

Do konkursu swoje produkty zgłaszały zarówno duże koncerny międzynarodowe, jak i mniejsze polskie firmy. Zwycięzcy otrzymują prawo do używania logo Produkt roku.

Badanie według identycznej metodologii prowadzone jest także w innych krajach europejskich, m.in. we Francji, Hiszpanii, Czechach, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech. Organizatorzy zamierzają stworzyć panel badawczy liczący 200 tys. respondentów.


Zobacz również