Programiści rozczarowani Xboksem 360 i PS3

Na witrynie Anandtech pojawił się niedawno artykuł dotyczący mających wkrótce zadebiutować konsol Xbox 360 (Microsoft) i PlayStation 3 (Sony). Okazuje się, że programiści są niezadowoleni z możliwości, jakie dają im nowe produkty. Najbardziej dostało się procesorom, które są ponoć niezbyt wydajne i bardzo trudne w programowaniu.

Anand Shimpi stworzył swój tekst na podstawie rozmów z deweloperami gier. Ich zdaniem używane w nowych konsolach procesory PowerPC zaprojektowano w tak pokręcony sposób, że pisanie pod nie programów to droga przez mękę.

Z pary Xbox 360/PlayStation 3 większe trudności sprawia ponoć konsola Sony. I właściwie nie ma w tym niczego dziwnego, gdyż odpowiednie nakarmienie procesora Cell (w tym szczególnie dodatkowych jednostek wektorowych) wydaje się być sprawą raczej skomplikowaną. Możliwe do wystąpienia trudności sygnalizowaliśmy już m.in. w artykule "Linux na procesorze Cell".

Co ciekawe, programiści postulują, że gdyby którakolwiek z firm zdecydowała się na wykorzystanie standardowego procesora AMD albo Intela, bez problemu wyprzedziłaby konkurencję. Gry potrafiące wykorzystać wielordzeniowe układy - jak mówią - to kwestia nieco dalszej przyszłości i konsol następnej generacji.

Trudności wydają się nie przeszkadzać ani Microsoftowi, ani Sony. Obie firmy twierdzą, że w momencie udostępnienia konsol gracze będą mieli do wyboru przynajmniej kilkanaście produkcji wykorzystujących możliwości nowego sprzętu.


Zobacz również