Przetwarzanie rozproszone w Adobe After Effects

Rozwiązanie rozproszonego przetwarzania próbuje zaadaptować korporacja Adobe Systems w aplikacji After Effects, odpowiedzialnej za tworzenie animacji i efektów specjalnych. Przygotowuje ona wersję programu After Effects Professional, która będzie mogła korzystać z mocy obliczeniowej kilku komputerów w sieci.

Adobe Systems zamierza skorzystać z doświadczenia firmy GridIron, wykorzystując specjalny plugin, który znajdzie się w kolejnej wersji aplikacji After Effects Professional. Oparty on będzie na rozwiązaniu XLR8 autorstwa GridIron, które wykorzystuje technologię peer-to-peer do odnalezienia w sieci lokalnej komputerów z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem. Jego niezaprzeczalną zaletą będzie możliwość współpracy zarówno z platformami Windows, jak i Mac OS.

Przetwarzanie rozproszone jest już wykorzystywane powszechnie w sieciach akademickich oraz naukowych i pozwala na wykorzystanie mocy obliczeniowej wielu komputerów oraz serwerów, co stwarza możliwości szybszego wykonywania przez nie skomplikowanych zadań.

W końcowym efekcie, widocznym dla użytkownika, możliwe będzie wykorzystanie mocy obliczeniowej co najmniej dwóch komputerów połączonych ze sobą przy pomocy sieci lokalnej do przyspieszenia procesu podglądu oraz renderowania konkretnych efektów w aplikacji After Effects. Oprogramowanie GridIron samo się skonfiguruje oraz będzie zarządzało skomplikowanymi mechanizmami dzielenia procesów na wiele komputerów w sieci.

Przedstawiciele Adobe odmówili na razie podania szczegółów na temat spodziewanej daty wprowadzenia nowej wersji After Effects Professional wyposażonej w plugin GridIron oraz przewidywanej ceny programu. Wiadomo już jednak, że proponowane przez obie firmy rozwiązanie przeszło pomyślnie pierwsze testy.

Więcej informacji:

Adobe - http://www.adobe.com

GridIron - http://www.gridiron-networks.com


Zobacz również