Przychody z reklam internetowych w 2011 roku wyniosły 31,7 miliardów dolarów

W roku 2011 przychody z reklam internetowych osiągnęły rekordową wartość 31,7 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 22 procenty w stosunku do wyniku z roku 2010. Badania przeprowadziła firma Pricewaterhouse Coopers, a wyniki zostały opublikowane przez Interactive Advertising Bureau (IAB).

Reklamy internetowe

Najszybciej rozwijały się reklamy mobilne, z których przychody wzrosły o 150 procent i wyniosły 1,6 miliardów dolarów. Rozwój rynku reklam internetowych jest szczególnie imponujące, gdyż jest to kolejny rekordowy rok, a tempo wzrostu ciągle rośnie.

Polecamy: Reklama w Internecie to nie tylko pop-up - Technokracja odc. 7

Analitycy IAB mówią, że branża reklam będzie nadal prężnie się rozwijała, gdyż konsumenci coraz częściej korzystają z różnych nowych form mediów cyfrowych. Skoro trafiają tam ludzie, to pojawią się również reklamy, które będzie można im zaprezentować.

Warto wiedzieć: Tajniki skutecznej reklamy

Szybki wzrost przychodów z reklam mobilnych wynika z rosnącej popularności smartfonów. Rynek mobilnego internetu i aplikacji jest ciągle stosunkowo młody i będzie się rozwijał wraz z dopływem nowych użytkowników.

Zobacz też: Żegnaj, AdBlock! Młodzi lubią reklamy w Sieci

Badania przeprowadzone przez Pricewaterhouse Coopers pokazują jednak, że ciągle największe przychody generowane są za pomocą reklam w wyszukiwarkach (47 proc.) oraz reklam graficznych (22 proc.).


Zobacz również