RFID spowszednieje

W 2006 roku rozwiązania RFID upowszechnią się - wynika z analizy ekspertów Unisys Global Visible Commerce.

W przyszłym roku przedsiębiorstwa, które dotychczas ograniczały się do implementacji Radio Frequency Identification, mają zacząć traktować tę technologię jako integralny element biznesu.

"Sceptycy, którzy myśląc o RFID dostrzegają tylko problemy, są w błędzie. 30 lat temu producenci dóbr konsumpcyjnych twierdzili, że kody kreskowe nie przyjmą się, bo są drogie i niepotrzebne. Dziś takimi kodami oznaczane jest prawie 90% towarów w każdym supermarkecie. A RFID rozpowszechnia się jeszcze szybciej od nich" - powiedział Peter Regen, wiceprezes działu Unisys Global Visible Commerce.

W 2006 roku wykorzystanie RFID w transporcie lotniczym, zdaniem ekspertów Unisys, podwoi się, dzięki nowym regulacjom prawnym, które pozwalają na stosowanie pasywnej identyfikacji towarów przewożonych samolotami.

RFID w handlu zaczęto implementować w 2003 r. Według przedstawicieli Unisys, w 2006 roku popyt na usługi outsourcingowe związane z tą techniką wzrośnie w 2006 r. czterokrotnie.


Zobacz również