Rachunki zawyżane standardowo

Nawet do 0,5 mld dolarów rocznie mogą zawyżać swoje rachunki dla podróżujacych biznesmenów amerykańskie hotele. Do takich wniosków doszła firma Corporate Lodging Consultants, negocjująca rachunki dla ponad 270 korporacji.

Zawyżanie rachunków wystawianych pracownikom firm odwiedzających w podróżach biznesowych hotele okazuje się normą. Firma Corporate Lodging Consultants (CLC) przeanalizowała rachunki z 270 firm z ostatniego roku, łącznie za 624,6 tys. nocy. W 11,6% przypadków cena różniła się od wynegocjowanej, średnia nadpłata wynosiła 11,35 USD. Gdyby przeliczyć to na wszystkie biznesowe podróże w USA w ciągu roku, "przeoczenia" sięgają łącznie 500 mln USD.

W zgodności z tymi ustaleniami pozostają wyniki badania z 2004 roku przeprowadzonego na zlecenie American Express. Wykazano w nim, że opłaty zgłaszane do centralnych systemów rezerwacji różniły się w 56% przypadków od cen początkowo wynegocjowanych. W większości - na korzyść hoteli.

Jeden z pracowników firmy będącej klientem CLC był na przykład 21 razy w kwartale "skasowany" na kwotę 54 USD za noc, podczas gdy wynegocjował kwotę 39 USD za noc. Na cenę rachunku mogą wpływać też naliczane niesłusznie opłaty dodatkowe - na przykład w wielu hotelach poruszenie butelki w lodówce pokoju hotelowego rozpoznawane jest przez czujniki w niej zainstalowane jako faktyczny zakup.


Zobacz również