Radio w sieci

Według badań przeprowadzonych przez Edison Media Research i Arbitron New Media, internetowe rozgłośnie radiowe stają się coraz popularniejszym medium. Z raportu wynika, że w sierpniu 1998 r. 18% internautów słuchało radia przez sieć, a w lipcu 1999 r. odsetek ten stanowił 30%.

Rośnie popularność internetowych rozgłośni radiowych, które według analityków w krótkim czasie mogą zastąpić tradycyjne radio, a na pewno osiągnąć podobny poziom "słuchalności". Według ocen firm Edison Media Research i Arbitron New Media, tradycyjne stacje radiowe są zdecydowanie mniej elastyczne i w niewystarczający sposób adaptują możliwości, jakie niesie Internet. Większość sieciowych witryn tradycyjnych radiostacji oferuje jedynie fotografie DJ-ów, program rozgłośni i kontakt e-mailowy. Okazuje się, że użytkownicy potrzebują więcej m.in. przekazywania informacji lokalnych, o koncertach, tytuły utworów, możliwości słuchania programu w sieci, udziału w konkursach, głosowania na ulubione utwory oraz udostępnienia chat-roomów poświęconych muzyce.

Radiostacji działających wyłącznie w sieci w listopadzie 1999 r. słuchało ponad 25 tys. internautów dziennie, ale podstawowym problemem w rozwoju tego typu transmisji są wąskie pasma częstotliwości i przepustowość łączy internetowych. "Radio online to przedsięwzięcie oparte na szerokości pasma i wraz ze wzrostem popularności, koszmarem staje się pokonywanie technicznych przeszkód" - twierdzi Brian Zisk, założyciel Green Witch Internet Radio.

Więcej informacji: internet.arbitron.com


Zobacz również