Raport: blog popularny i opłacalny

Najnowszy raport Technorati odsłonił wiele ciekawych informacji związanych z szeroko rozumianą blogosferą. Okazuje się, że blogowanie na świecie jest nie tylko bardzo popularne, ale również przynosi konkretne korzyści.

Blogowanie można już z całą pewnością uznać za bardzo poważny element wirtualnej rzeczywistości. Najnowszy raport "State of the Blogosphere 2008" wskazuje, że bloggerzy tworzą na świecie prawdziwą skarbinicę tekstów, pomysłów, a nawet projektów. Obliczono, że średnio co godzinę w sieci pojawia się ponad 37 tysięcy nowych postów na blogach.

Trend ten sprawił, że prywatne witryny stały się ważnym narzędziem reklamowym dla firm zainteresowanych promocją swoich marrek w nietypowych miejscach.

"State of the Blogosphere 2008" został przygotowany w oparciu o silnik wyszukiwania firmy Technorati, która monitoruje blogosferę już od 2004 roku. W tym roku firma namówiła ponad tysiąc bloggerów z 60 krajów świata do zarejestrowania się i pomocy w przeprowadzeniu badań na temat społeczności.

Technorati śledzi 133 milionów blogów, z czego 7,4 milionów w ciągu ostatnich 120 dni wzbogaciło swoje strony o nowe posty. Silnik odnotowuje średnio około 900 tysięcy nowych wpisów w blogach na dobę, co daje 10,4 nowe posty na sekundę.

Większość z bloggerów ma na swoich stronach zamieszczone różnego rodzaju reklamy. Dochód z tego typu działalności wynosi około 6 tysięcy dolarów. Według raportu, osoby, którym uda się przekroczyć granicę 100 tysięcy użytkowników na miesiąc generują roczny dochód w wysokości około 75 tysięcy dolarów. Bloggerzy o których mowa prowadzą są stale aktywni już od trzech lat. Dwie trzecie z nich to mężczyźni. 70% z nich może pochwalić się dyplomem uniwersyteckim.

Cztery z pięciu blogujących osób opisuje swoje prywatne zainteresowania i przeżycia. Połowa z nich to profesjonalni bloggerzy, w raporcie opisani jako osoby, które piszą na temat swojej branży bądź zawodu. Co ciekawe, aż 12% ze wszystkich bloggerów tworzy pod egidą firm, w których pracują.

Połowa z "profesjonalnych" bloggerów przyznała, że ich działalność pozytywnie odbiła się na ich życiu, a szczególnie w pracy, gdzie byli lepiej rozpoznawani. Jedynie jedna na 10 zapytanych osób określiła blogowanie jako negatywne.

Raport wspomniał również o sytuacji kobiet w blogosferze. Okazuje się, że choć płeć piękna jest znacznie bardziej zainteresowana prywatnymi, nie zaś biznesowymi sprawami, to o wiele częściej zaopatruje swoje strony w reklamy i linki do innych serwisów.

Na koniec ciekawostka: według raportu czterech na pięciu bloggerów zamieściło na swojej stronie recenzję wybranej marki bądź produktu. Aż 37% bloggerów zajmuje się krytyką ulubionych produktów na bieżąco. Jedna trzecia bloggerów dodaje również, że została namówiona do tej formy działalności przez firmy, w których pracuje - mają być swojego rodzaju "niezależnymi" adwokatami.


Zobacz również