Reklam w Firefoxie nie będzie... chyba?

Dwa dni temu napisałem o wycofaniu się Mozilli z pomysłu umieszczania sponsorowanych treści w nowych zakładkach. Jak się okazuje, pomysł ten nie został tak do końca zarzucony.

Przytoczyłem wypowiedź Johnathana Nightingale'a, wiceprezesa Firefoxa. Jeśli komuś nie chce się szukać poprzedniego wpisu, zacytuję jego drugą część, gdzie można przeczytać: Nightingale dodał, że Mozilla wciąż będzie eksperymentować z nowymi rozwiązaniami w zakładkach i kanałach, a rozwiązania te mogą mieć w sobie m.in. wyświetlanie informacji o "użytecznych stronach w sieci. Tamten wpis miał za źródło bloga przeglądarki, a dziś poproszono mnie o opublikowanie oficjalnego stanowiska Mozilli.

Prezentuje je Darren Herman, VP of Content Services, Mozilla:

“Kafelki na widoku nowej karty nie zawierają obecnie treści sponsorowanych, ponieważ celem przeprowadzanych przez nas wstępnych, eksperymentalnych testów jest zbadanie zainteresowania wśród użytkowników i wartości jakie wnoszą dla nich wyświetlane w tym miejscu, rekomendowane treści. Sponsoring będzie następnym etapem, jeżeli będziemy mieli pewność, że jesteśmy w stanie dostarczyć treści wartościowe dla użytkownika.”

No cóż, poniekąd trudno się dziwić, że mimo wszystko Mozilla chce dawać reklamy - zyski z nich stanowią spory procent dochodu firmy, a największym reklamodawcą jest Google - wpływy od niego wynoszą 90% przychodów z reklam. Jak dodaje do powyższej wypowiedzi Nightingale, ewentualne reklamy na pewno byłyby umieszczane w sposób nieinwazyjny i w niczym nie przeszkadzając podczas codziennego używania Firefoxa.


Zobacz również