Reklama w internecie coraz bliżej telewizyjnej

Rzeczpospolita informuje, że wydatki na reklamę w sieci mogą w tym roku przekroczyć miliard złotych. Internet stanie się tym samym trzecim co do wartości rynkiem reklamowym - zaraz za telewizją i magazynami. ZOG podaje, że w tym roku reklamy w gazetach warte będą około 778 mln zł., outdoor 708 mln zł., a Internet - 827 mln zł. Dane dotyczą rynku polskiego, choć najprawdopodobniej stanowią odbicie światowych trendów.

Rzeczpospolita podaje, że rynek reklamowy w Polsce jest już bliski przekroczenia psychologicznej granicy miliarda złotych. Według danych dostarczonych przez ZenithOptimedia w przyszłym roku firmy wydadzą na reklamę w internecie 1,13 mld zł, o 36,3 proc. więcej niż w 2007.

Do 2010 roku rynek ten ma rosnąć w tempie powyżej 30 proc. Rocznie. Według prognoz ZOG, za trzy lata jego wartość wyniesie 1,49 mld zł.

Warto zaznaczyć, że owe przewidywania nie uwzględniają wpływów z tzw. classifieds, które odgrywają bardzo znacząca rolę w sieci.

Pełen artykuł znajduje się na stronie "Rzeczpospolitej".


Zobacz również