Reklama: wskaźniki w górę

Wydatki na reklamę sieciową w Stanach Zjednoczonych wyniosą w 2005 r. 16,5 mld USD i będą stanowić 7,5% ogólnych wydatków na reklamę.

Według ostatniego raportu opublikowanego przez Jupiter Media Metrix, w roku 2005 wydatki na reklamę online w Stanach Zjednoczonych wyniosą 16,5 mld USD i przekroczą sumy wydawane na reklamę w książkach teleadresowych (16 mld USD), czasopismach (13,2 mld USD), telewizji kablowej (12,7 mld USD) i na reklamę zewnętrzną (2,2 mld USD). Więcej niż na reklamę w Internecie będzie wydawać się tylko na reklamy w gazetach codziennych (58,9 mld USD), reklamówki telewizyjne (52,3 mld USD) oraz spoty radiowe (23,9 mld USD).

Amerykańska populacja internetowa wzrośnie natomiast ze 104 mln w 1999 r. do 194 mln w 2005 r. Czas spędzany online przez użytkowników sieci zwiększy się z przeciętnych 7,5 godz. tygodniowo w 1999 r. do 10,5 godz. w roku 2005. Analitycy z Jupiter Media Metrix przewidują także, że dzienna ilość wyświetlonych reklam przypadających na jednego serfującego wzrośnie z 440 w 1999 r. do 905 w roku 2005.


Zobacz również