Reklamacje za 5,8 mld USD

Jupiter Media Metrix przewiduje, że w 2005 roku liczba reklamacji produktów zakupionych w Internecie osiągnie poziom 90 mln.

Według prognoz firmy badawczej Jupiter Media Metrix liczba reklamacji produktów zakupionych online osiągnie w 2005 r. poziom 90 mln. Wartość tych produktów wyniesie około 5,8 mld USD. Analitycy Jupiter Media Metrix uważają, że właściciele sklepów internetowych są w większości nieprzygotowani do powtórnej sprzedaży zwracanych produktów. Wynika to z faktu, że procedury zwrotów zakupionych towarów są zwykle bardzo skomplikowane i długotrwałe. Ich uproszczenie pozwoliłoby na szybkie wprowadzenie danego produktu do ponownej sprzedaży. Oczywiście pod warunkiem, że towar nie jest uszkodzony.

Według JMM firmy sprzedające w Sieci powinny dokładniej analizować dane o swoich klientach, transakcjach i trendach rynkowych. Pozwoliłoby im to na zmniejszenie liczby towarów, które do nich wracają. JMM twierdzi, że handlowcy online nie wiedzą dlaczego ich klienci zwracają zakupione u nich produkty, ponieważ po prostu ich o to nie pytają. Coraz więcej firm zaczyna bowiem stosować politykę "możesz zwrócić zakupiony u nas produkt w ciągu X dni bez podawania przyczyny".


Zobacz również