Rekordowa sprzedaż gier za oceanem

Grupa NPD Funworld opublikowała raport dotyczący sprzedaży gier wideo i akcesoriów, z którego jasno wynika, że sprzedaż w tym segmencie rynku po raz kolejny osiągnie rekordowe wyniki. Już drugi rok z rzędu przemysł gier wideo opiera się stagnacji, w jakiej znalazła się gospodarka USA.

Wartość sprzedaży sprzętu, oprogramowania i akcesoriów do gier wideo osiągnęła w pierwszych dziesięciu miesiącach br. rekordową wysokość 6 miliardów USD czyli o 25% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ponieważ co roku 50% wartości całorocznej sprzedaży przypada na czwarty kwartał, szacuje się, że do końca bieżącego roku wartość sprzedaży w tym segmencie rynku wzrośnie o co najmniej o 4 mld USD. Jeżeli przewidywania analityków NPD Funworld okażą się zgodne z rzeczywistością, wartość sprzedaży w przemyśle gier wideo osiągnie najwyższą wartość w historii osiągając ponad 10 miliardów USD i pobije ubiegłoroczny rekord, który wyniósł 9,4 miliardów USD.

Na tak znaczny wzrost sprzedaży w całym przemyśle gier wideo największy wpływ miał na pewno 29-procentowy wzrost (w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku) wartości sprzedaży konsol do gier wideo oraz 27-procentowy wzrost wartości sprzedaży akcesoriów do konsol wideo - w tym zewnętrznych napędów DVD, różnego rodzaju kontrolerów oraz urządzeń umożliwiających dostęp do Internetu.

Raport NPD Funworld zwraca również uwagę na znaczny wzrost udziału w sprzedaży gier wideo, tytułów przeznaczonych dla osób powyżej osiemnastego roku życia. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy (od listopada 2001 do końca października 2002) wartość sprzedaży gier komputerowych dla dorosłych osiągnęła 33% wartości sprzedaży wszystkich gier wideo. Wg NPD udział gier wideo dla dorosłych w sprzedaży wszelkiego rodzaju oprogramowania w USA wzrósł w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku z 6 do 13%.


Zobacz również