Roku 2011 ma być przełomowy dla outsourcingu usług biznesowych w Polsce

Aż 500 mln USD wart jest rynek informatycznych usług BPO w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech, czego 50% przypada na nasz kraj. W tym roku ma wzrosnąć o 13%.

W Polsce oferowanych jest coraz więcej zaawansowanych usług Business Process Outsourcing (BPO) - zarówno w dziedzinie usług świadczonych dla klientów zagranicznych, jak i tych oferowanych na rynku polskim. Konieczność migracji w kierunku obsługi bardziej skomplikowanych procesów podkreślali uczestnicy seminarium i debaty zorganizowanej przez Xerox Polska, a poświęconym właśnie polskiemu rynkowi BPO. Computerworld był jej patronem medialnym.

Zaawansowane, innowacyjne usługi

Czytaj też:

"Przechodzenie od prostych, mało skomplikowanych usług do zaawansowanych i strategicznych procesów biznesowych, to klasyczny kierunek ewolucji outsourcingu i jedyny pozwalający na maksymalne korzyści. Tutaj wyraźnie widać pole do dalszego rozwoju w Polsce. Nasze działania w tym roku będziemy skupiać na przekraczaniu barier ograniczających popyt na bardziej skomplikowane usługi, takie jak sprzedaż, zarządzanie dokumentami, księgowość, czy IT" - mówi Łukasz Gajewski, prezes Instytutu Outsourcingu i jednocześnie prezes Target BPO. "Trzeba w tym miejscu dodać, że siłą polskich firm outsourcingowych są profesjonalne kadry i ciągła praca nad poziomem dostarczanych usług. Efektem połączenia tych dwóch czynników są zaś innowacyjne rozwiązania dla klientów, których branża BPO jest w Polsce zdecydowanym liderem" - przekonuje.

Według raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL) i Instytutu Outsourcingu, firmy branży BPO działające na naszym rynku zdobywają coraz większe zaufanie klientów, co może zaowocować w 2011 r. rosnącą liczbą bardziej rozbudowanych kontraktów. To czy transformacja w kierunku zaawansowanych usług się powiedzie zależy jednak od wielu czynników, wśród których należy wymienić dostępność wykwalifikowanych pracowników, jakość edukacji, oraz kroki podejmowane przez polski rząd w kierunku wspierania nowych inwestycji w dziedzinie innowacyjnych usług biznesowych.

Udział poszczególnych segmentów w rynku BPO w Polsce

Udział poszczególnych segmentów w rynku BPO w Polsce


Zobacz również