SPOT - premiera w styczniu

Microsoft poinformował, że zapowiadane już od dawna zegarki, wykorzystujące technologię SPOT (Smart Personal Objects Technology) oraz usługi, umożliwiające ich pełne wykorzystanie, oficjalnie zadebiutują na targach Consumer Electronics Show, które odbędą się w styczniu w Las Vegas.

Zegarki wyposażone w technologię SPOT będą miały moduł radiowy, który odbierać będzie dane (m.in. aktualności, kursy giełdowe, informacje o pogodzie, czy ostrzeżenia o korkach) z serwisu MSN Direct. Co więcej, możliwe będzie także otrzymywanie wiadomości przesyłanych za pośrednictwem komunikatora MSN Messenger.

Wprowadzenie na rynek takich urządzeń (oraz kompatybilnych z nimi usług) zapowiedziano na poprzednich targach CES - w styczniu br. Pierwotnie zakładano, że zegarki SPOT dostępne będą już pod koniec 2003 r. - niestety, pewne problemy techniczne spowodowały, że ich premierę przełożono na styczeń 2004.

Fossil SPOT watch

Fossil SPOT watch

Firma Fossil (jeden z współtwórców projektu, producent zegarków) poinformowała, że w jej zakładach wyprodukowano już tysiące takich urządzeń - trafią one na rynek gdy tylko Microsoft uruchomi odpowiedni serwis "radiowy". Wiadomo już, że za korzystanie z niego trzeba będzie zapłacić od 10 do 60 USD rocznie, zaś najtańszy zegarek kosztować będzie ok. 130 USD.

Przedstawiciele Micrsoftu poinformowali również, że na początku usługa dostępna będzie w większości miast USA oraz południowej Kanady. Co ciekawe, testy systemu rozpoczęto także w Europie (aczkolwiek nie wiadomo na razie, kiedy można się spodziewać udostępnienia takich usług na Starym Kontynencie).

Oprócz zegarków i usług SPOT, Microsoft zamierza zaprezentować na targach CES również nową wersję usługi MSN Premium (do oprogramowania klienckiego zaimplementowano m.in. firewall oraz programy antywirusowe i antyspamowe), a także uaktualnienie do systemu Windows XP Media Center.


Zobacz również