Samochodowy kryzys

Po dwóch miesiącach wzrostu, w listopadzie br. liczba rejestracji nowych samochodów w Europie Zachodniej spadła znacząco.

Jak podała organizacja ACEA, liczba rejestracji nowych samochodów spadła w listopadzie br. o 6,2% w porównaniu z analogicznym okresem rok ubiegłego. Od początku 2002 roku do końca listopada zarejestrowano ponad 13 tys. nowych aut, czyli o 3,8% mniej niż w 2001 roku. Spadek sprzedaży aut Europa zawdzięcza przede wszystkim pogorszeniu sytuacji makroekonomicznej i spadkowi nastrojów konsumentów.

Fatalne wyniki ma nękany poważnymi kłopotami Fiat – w listopadzie sprzedaż grupy spadła o 21,7%, a udział w rynku zmalał do 7,7% z 9,3% rok wcześniej.

Dobrze poszło producentem japońskim – firmy takie jak Toyota, Nissan i Mitsubishi zwiększyły swoje łączne udziały w rynku do 11,4%, z 9,5% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Wzrosły również rynkowe udziały francuskiego PSA Peugeot Citroen – do 15,1% z 14,4%, zmalał natomiast nieznacznie udział Volkswagena (do 18,4% z 18,9%). Sprzedaż BMW zmalała o 9,6% w listopadzie br., a udział w rynku skurczył się do 4,2% z 4,4%.


Zobacz również