Samochody na internetowym wybiegu

Chevrolety na czele - portal mojeauto.pl przedstawił wyniki czerwcowego rankingu popularności nowych samochodów wśród internautów. Eksperci tego wortalu motoryzacyjnego omawiają ponadto obserwowaną na rynku europejskim harmonizację cen samochodów: to proces nieunikniony, ale długotrwały - oceniają.

Modele Aveo i Lacetti cieszyły się w lipcu największą popularnością wśród internautów. Chevrolet Aveo otrzymał zresztą tytuł "samochodu miesiąca" w serwisu mojeauto.pl po raz trzeci z rzędu. Najczęściej oglądane w czerwcu marki to kolejno Chevrolet, Ford, Opel, Toyota, Renault, Peugeot, Volkswagen, Mercedes i Honda. Najbardziej popularnymi modelami dla firm (z możliwością odliczenia pełnego VAT-u) były, tak jak w poprzednim miesiącu, Mercedesy Vito i Sprinter. Mojeauto.pl nie podaje, w jakim stopniu zainteresowanie internautów przekłada się na dokonywanie zakupów.

W komentarzu do bieżącej sytuacji na europejskim rynku motoryzacyjnym eksperci Mojeauto.pl zwracają uwagę na proces harmonizacji cen samochodów (CXO omawiało niedawno te różnice, podsumowane w raporcie Komisji Europejskiej - http://www.cxo.pl/news/69180.html ). Mojeauto.pl przytacza dane, według których średnie ceny detaliczne nowych samochodów w Polsce wzrosły o 6,8% w okresie od czerwca 2003 do czerwca 2004 roku. Indeks Cen Nowych Samochodów opracowany przez PricewaterhouseCoopers i Eurocarprice.com pokazuje, że ceny detaliczne w czerwcu były o 17% niższe od średnich cen w Europie Zachodniej oraz o 15% niższe od średnich cen w strefie euro.

Według ekspertów Mojeauto.pl, "harmonizacja cen to co prawda nieunikniony proces, ale raczej długotrwały". "Masowe wykupywanie aut w Polsce przez Niemców znacznie by go przyspieszyło, jednak importerzy są zdania, że zainteresowanie niemieckich klientów ofertą polskich salonów jest umiarkowane. Co więcej, auta oferowane w naszym kraju mają inne specyfikacje, które nie odpowiadają potrzebom niemieckich kierowców" - podsumowuje raport.


Zobacz również