Samochody online

Firma Gartner Group opublikowała raporty dotyczący internetowej sprzedaży samochodów na rynku amerykańskim.

Firma Gartner Group, zajmująca się szerokimi analizami rynków, opublikowała raport na temat wpływu Internetu na sprzedaż samochodów. Do opracowania informacji posłużono się ankietą, w której udział wzięli przedstawiciele 40 tysięcy amerykańskich rodzin. Jak wynika z raportu, 48% osób, które kupują nowy samochód, wybiera model przez Internet (w zeszłym roku 25%), jednak tylko 3% z nich dokonuje transakcji online. Mimo że poszukiwanie i ewentualny zakup samochodu przez Sieć wciąż zyskuje na popularności, tylko 1% kupujących samochody używane wykorzystuje do tego celu Internet. Jak twierdzi analityk z Gartner Group Thilo Koslowski: "Jest to kwestia zaufania. Ludzi nie czują się pewnie, kupując z drugiej ręki samochód, który widzieli jedynie na stronie internetowej."

Autorzy raportu zwracają też uwagę na to, że usługi umożliwiające kupno samochodu przez Sieć nie są dostosowane do wymagań potencjalnych klientów. Dealerzy, którzy nie prowadzili nigdy sprzedaży tego typu, nawet wiedząc, że ich oferty nie trafiają do klientów, nie robią nic, by tę sytuację zmienić. Sprawę komplikuje dodatkowo stanowisko producentów samochodów. Dwa miesiące temu koncerny General Motors i Ford Motor wysłały listy do swoich dealerów, w których przestrzegały przed współpracą z internetowymi serwisami samochodowymi. Przedstawiciele firm, które mimo to będą współpracowały przy sprzedaży samochodów przez Sieć, narażą się na utratę rabatów i innych bonifikat.


Zobacz również