Samsung Galaxy S5: zobacz jak zdobywa rynek i gdzie się najlepiej sprzedaje

Samsung Galaxy S5 trafił do sprzedaży 11 kwietnia. Firma Localytics udostępniła raport, dzięki któremu możemy dowiedzieć się jak szybko zdobywa on "androidowy" rynek.

Smartfon Galaxy S5 trafił do sprzedaży 11 kwietnia. Z pierwszych informacji (za pierwszy dzień, pierwszy weekend) podanych przez Samsunga i sklepy wynikało, że sprzedaje się on świetnie znacznie poprawiając rekordy wyśrubowane przez model Galaxy S4. Dzisiaj dzięki najnowszemu raportowi firmy Localytics poznaliśmy kilka kolejnych interesujących faktów na temat sprzedaży Galaxy S5 tydzień po jej rozpoczęciu.

Pierwszy tydzień sprzedaży

Z danych zebranych przez Localytics wynika, że tydzień po rozpoczęciu sprzedaży Galaxy S5 jego udział wśród wszystkich aktywnych smartfonów z Androidem osiągnął poziom 0,7%. Dla porównania, konkurencyjny iPhone'a 5S mógł się pochwalić wynikiem 1,1%:

Współczynnik adopcji rynku dla Samsunga Galaxy S5 i Apple iPhone'a 5S

Współczynnik adopcji rynku dla Samsunga Galaxy S5 i Apple iPhone'a 5S

Jak widać, lepiej to wygląda w przypadku Apple. Wydaje mi się jednak, że porównanie to nie ma raczej sensu ponieważ w przypadku "androidowego" rynku mamy do czynienia z zupełnie inną sytuacją. Jest on bowiem znacznie większy niż rynek iOS i walczy na nim wielu różnych producentów.

Jak sprzedaż wyglądała w poszczególnych regionach?

Według Localytics Galaxy S5 sprzedał się w największej liczbie w Stanach Zjednoczonych. Drugie miejsce przypadło Europie:

Sprzedaż smartfona Galaxy S5 w rozbiciu na regiony

Sprzedaż smartfona Galaxy S5 w rozbiciu na regiony

Dla porównania, w przypadku Galasy S4 podział ten w tym samym okresie czasu wyglądał następująco:

1. Stany Zjednoczone (51%)

2. Europa (28%)

3. pozostałe kraje (21%)


Zobacz również