Samsung zarabia coraz mniej, a konkurencja coraz większa

Południowokoreański gigant zaczyna mieć kłopoty z uzyskaniem przychodu. W drugim kwartale tego roku stracił wszędzie poza Ameryką Północną.

W ujawnionym właśnie raporcie największe straty poniósł na rynku chińskim, gdzie w stosunku do drugiego kwartału ubiegłego roku zanotował stratę ponad 1,9 miliarda dolarów. Zarobił ok. 8,4 miliarda, jednak w analogicznym okresie 2013 roku zysk wyniósł ponad 10 miliardów. Podobny spadek zysku zanotował na wszystkich rynkach świata poza wspomnianą we wstępie Ameryką Północną. W stosunku do Chin wyjaśnienie jest proste - szybko rośnie lokalna konkurencja, oferująca tanie smartfony, przez co udziały Samsunga na rynku mobilnym spadły w Kraju Środka do 14%. Daje mu to drugie miejsce, a rządzi Xiaomi. Za Samsungiem znajdują się dość blisko Lenovo i Yulong - po 12% udziału w rynku każde.

W Indiach pozycję lidera utracił na rzecz firmy Micromax, która aktualnie jest największym producentem i sprzedawcą handsetów w kraju. Ma ona w posiadaniu 16,6% rynku, podczas gdy udział Samsunga spadł do 14,4 %. Firma jednak ma nadzieję, że prezentacja Galaxy Note 4 (ma mieć ona miejsce 3 wrześnie b.r. równocześnie w Berlinie, Nowym Jorku i Pekinie) pozwoli mu wrócić na pozycję lidera. Globalnie przychód za drugi kwartał jest mniejszy o ponad 7,1 miliarda dolarów.


Zobacz również