Seflie z Barackiem Obamą okazało się być częścią kampanii reklamowej Samsunga

Świat obiegła kolejna fotografia typu “selfie”, która okazała się być częścią kampanii marketingowej koreańskiego producenta smartfonów. Okazało się, że zdjęcie bejsbolisty Davida Oritza z Barackiem Obamą nie trafiło do sieci w pełni spontanicznie. Biały Dom po wyjściu sprawy na jaw stanowczo sprzeciwił się wykorzystywaniu wizerunku prezydenta USA w celach reklamowych.

Zdjęcia nazywane po angielsku “selfie” znane są u nas pod mianem “słitfoci” (internauci używają też często innego, niezbyt cenzuralnego określenia) są niezbyt młodym fenomemem internetowym, który w przeciągu ostatnich miesięcy zyskał na sile. Wszystko za sprawą gwiazd showbiznesu i czołowych polityków, którzy zaczęli publikować tego typu fotografie na swoich profilach w mediach społecznościowych.

O czym warto wiedzieć to fakt, że często za takim “spontanicznym” zdjęciem gwiazdy lub sławnego sportowca stoi firma i olbrzymie pieniądze. Taka sytuacja miała miejsce w przypadku ostatniego “selfie” wykonanego przez bejsbolistę Davida Oritza z drużyny Boston Red Sox. Jego fotografia z prezydentem Stanów Zjednoczonych wykonana na wtorkowym spotkaniu sportowca z Barackiem Obamą trafiła na Twittera, gdzie zaczęło się wirusowo rozprzestrzeniać. Polubiło je i podało dalej ponad 40 tysięcy osób… w tym oficjalny profil firmy Samsung.

Koreański producent przyznał się do tego, że podpisał umowę z Davidem Oritzem w ramach której sportowiec miał promować phablet Samsung Galaxy Note 3, a w umowie było zawarte robienie zdjęć telefonem i wrzucanie ich na profile w mediach społecznościowych. Cała sytuacja spotkała się z krytyką Białego Domu ale nie wiadomo jeszcze, czy reprezentacja prawna prezydenta USA podejmie jakieś kroki w związku z tą sprawą.

W tym miejscu należy wspomnieć też o tym, że Samsung był bohaterem ostatniej gali rozdania Oskarów, gdzie prowadząca Ellen DeGeneres wykonała z pomocą Galaxy Note 3 słynne zdjęcie, które obiegło cały świat. Samsung wydał 20 milionów dolarów na promocję swoich produktów podczas ceremonii. Smaczku sprawie dodaje fakt, że Ellen w międzyczasie publikowała też zdjęcia wykonane swoim iPhonem.

źródło: msn.foxsports.com


Zobacz również