Serfowanie za kółkiem

IBM i Motorola będą wspólnie pracować nad rozwojem technologii umożliwiającej korzystanie z usług sieciowych podczas jazdy samochodem.

IBM i Motorola zamierzają w 2002 roku wprowadzić na rynek bezprzewodową technologię dostępu do Internetu umożliwiającą wysyłanie listów, sprawdzanie notowań giełdowych i wędrówki po sieci podczas prowadzenia samochodu. Dla Motoroli, która już produkuje bezprzewodowe urządzenia komputerowe dla General Motors, Mercedes-Benz i innych producentów samochodów, porozumienie z IBM jest rozszerzeniem oferty elektronicznych systemów wbudowanych w pojazdy i mających na celu poprawę bezpieczeństwa jazdy.

Urządzenia tego typu mogą dostarczać m.in. informacji nawigacyjnych, pełnić rolę systemów ochrony przed kradzieżą oraz zapewniać bezprzewodowy dostęp do poczty elektronicznej i WWW.

Motorola już w 1996 r. zaoferowała producentom samochodów GPS (Global Positioning System), a podczas ubiegłorocznych targów Consumer Electronics Show w Las Vegas zaprezentowała prototyp iRadio: multimedialnego urządzenia umożliwiającego bezprzewodowe połączenie z Internetem, satelitami i sieciami telefonii komórkowej. iRadio ma być cyfrowym systemem samochodowym przyszłości, zapewniającym dostęp w czasie rzeczywistym do raportów o ruchu ulicznym, poczty głosowej i e-maili oraz umożliwiającym pobieranie i słuchanie cyfrowej muzyki i książek w wersji audio.

Firma IBM ma dostarczyć pakiet komputerowych systemów i serwisów, które pozwolą na korzystanie z iRadio. "We współpracy z Motorolą skoncentrujemy się na elementach systemu, które są związane z działaniem serwera tzn. synchronizacji, strukturze bazy danych, technologii przesyłania wiadomości tekstowych i głosowych" - oświadczył Jon Prial z IBM. Obie firmy zamierzają wspólnie zająć się dystrybucją iRadio, które prawdopodobnie pojawi się w modelach DaimlerChrysler, GM i Volkswagena w 2002 r.

Więcej informacji: www.cnet.com


Zobacz również