Sieć kontaktów

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Chciago Graduate School of Business, pracownicy, którzy mają rozległą sieć różnorodnych kontaktów społecznych mają większą szansę na karierę.

Autor badania - Ron Burt - twierdzi, że ludzie mają naturalną tendencję do otaczania się małą grupą osób podobnych do siebie. Może to być biuro, zespół realizujący jakiś projekt lub znajomi o podobnych zainteresowaniach. Jednak w pracy warto ten trend przełamać - zwiększeniu kreatywności i swobodnemu przepływowi informacji pomaga kontaktowanie się z różnorodnymi grupami.

Osoby z większym kapitałem socjalnym mają większe szanse na awans. Z badania wynika, że osoby, które ukończyły kursy menedżerskie obejmujące zagadnienia z zakresu wartości kapitału socjalnego miały o 42% większą szansę na zdobycie uznania swojego pracodawcy i aż o 72% większą szansę na awans (w porównaniu z podobnymi grupami kadry zarządzającej, które nie uczestniczyły w takim szkoleniu).


Zobacz również