Sieć kontra wytwórnie

5,5% amerykanów w wieku od 16 do 40 roku życia nie kupiło od roku żadnej płyty CD ani kasety z nagraniami muzycznymi, zaopatrując się w ulubioną muzykę w Internecie.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę Edison Media Research wynika, że 5,5% obywateli USA nie zakupiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy żadnej płyty CD ani kasety z nagraniami muzycznymi. Osoby te zaopatrują się za to w ulubioną muzykę w Internecie. Ankieta, wykonana na zlecenie wydawnictwa muzycznego Records & Radio, miała m.in. określić wpływ, jaki Napster i jego następcy wywarli na poziom sprzedaży nagrań muzycznych.

W badaniu wzięło udział 748 osób pomiędzy 16 a 40 rokiem życia. Wynika z niej między innymi, że osoby korzystające w domu z Internetu częściej niż pozostali słuchają radia. Co ciekawe - z ankiety wynika również, że największa liczba wielbicieli takich wykonawców jak Britney Spears czy N'Sync wcale nie pochodzi z przedziału wiekowego 16-24. Większymi fanami takiej właśnie muzyki są 35-, 40-latkowie. Inną ciekawostką może być fakt, że 9% ankietowanych osób nigdy nie słyszało o byłym członku zespołu The Beatles - Paulu McCartney'u.


Zobacz również