Sieć napędza sprzedaż

Rozwój Internetu przyczynia się do znacznego wzrostu zapotrzebowania na komputery wśród użytkowników indywidualnych.

Sprzedaż komputerów dla klientów indywidualnych od dłuższego czasu jest postrzegana przez wiele firm z branży IT jako działalność "wysoce niedochodowa". Ostatnie badania przeprowadzone przez IDC wykazują, iż rynek konsumencki w Europie w ostatnim okresie znacznie odżył. Od 1998 r. obserwuje się stały 15-proc. wzrost sprzedaży. Jeśli tendencja zwyżkowa się utrzyma, to do 2003 r. właśnie klienci indywidualni wraz z małymi firmami będą siłą napędową rynku PC na naszym kontynencie.

"Obecne, niskie ceny na pecety zachęciły do kupna wielu nowych klientów" - twierdzi Catherine Pennington, odpowiedzialna za analizy europejskiego rynku PC w IDC. Wydaje się, że głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż komputerów jest eksplozja Internetu. Klienci nabywają pecety, aby mieć dostęp do pełnej gamy atrakcyjnych usług i serwisów sieciowych.

Inaczej przedstawia się kwestia w przypadku dużych firm. Duże nasycenie tego rynku oraz znaczne nakłady poniesione na przygotowanie systemów do roku 2000 przyniosły spadek popytu na komputery w przedsiębiorstwach.


Zobacz również