Sieć z dowodem

3Com wprowadza specjalne certyfikaty pochodzenia dla produktów sprzedawanych na terenie Polski.

Firma 3Com poinformowała o wprowadzeniu certyfikatów pochodzenia dla produktów sprzedawanych w autoryzowanej sieci sprzedaży na terenie Polski. Mają one pełnić rolę "dowodów osobistych" dla urządzeń producenta. Wprowadzenie to ma również na celu zwiększenie zaufania klientów do firmy i wyeliminowanie potencjalnych problemów w przypadku serwisu urządzeń. Według producenta, wpłyną także na ograniczenie sprzedaży produktów nie przeznaczonych na polski rynek, np. nie homologowanych modułów telekomunikacyjnych.

"Przez istnienie szarego rynku traci przede wszystkim użytkownik końcowy. Kupując produkty od nie autoryzowanych sprzedawców, naraża się on na brak homologacji, niską jakości pomocy technicznej ze strony tych sprzedawców oraz problemy z obsługą gwarancyjną i serwisem. Dzięki certyfikatom kupujący będzie miał pewność co do legalności urządzenia" - powiedział Paweł Jachyra, szef polskiego biura 3Com.

Każdy produkt 3Com - z wyjątkiem kart sieciowych (oprócz PCMCIA), modemów, kabli, oprogramowania i dodatkowych instrukcji - sprzedany po 21.08.2000 r., będzie zaopatrzony w odpowiedni certyfikat pochodzenia. Na dokumencie znajdą się: numery seryjne produktu, indeks 3C, pieczątki dystrybutora i sprzedawcy.

Od tego dnia tylko produkty z certyfikatem będą akceptowane i serwisowane przez firmę Computer Service Support SA - krajowe centrum serwisowe 3Com. Produkty bez nowego dokumentu będą zwracane nadawcy na jego koszt.

Wszystkie urządzenia bez certyfikatów, lecz zakupione przed tym terminem, zachowują prawo do pełnej obsługi serwisowej. 3Com nie zmienia także zasad obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej swoich produktów.

Więcej informacji: www.3com.pl


Zobacz również