Sieciowa codzienność

Internet w coraz większym stopniu traci posmak nowości, a ludzie częściej serfują po sieci w "przyziemnych" celach, a nie z chęci poznania "egzotycznego terytorium".

Wraz z rosnącą popularnością Internetu słabnie jego atrakcyjność i serfowanie wzbudza coraz mniejsze podniecenie. Ludzie zaczynają korzystać z sieci, aby sprawniej i szybciej załatwiać sprawy dnia codziennego, a nie "serfować" w poszukiwaniu rozrywki czy jakichś "egzotycznych" informacji. "Sieć staje się coraz bardziej komercyjna i nie jest to już "dzikie środowisko" sprzed kilku lat" - twierdzi Charles King z Zona Research.

Najbardziej powszechną sieciową aktywnością jest wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej, następnie zbieranie informacji o hobby i osobistych zainteresowaniach, przeglądanie wiadomości i prognozy pogody. Aktywnością, która wykazuje największy rozwój, jest sprawdzanie prognozy pogody, które w porównaniu z poprzednim raportem Zona Research wzrosło o 6% i uplasowało się na czwartym miejscu w rankingu najbardziej popularnych sieciowych czynności.

"Wzrost zainteresowania serwisami informacyjnymi świadczy o tym, że użytkownicy w coraz bardziej naturalny sposób używają Internetu i traktują go jako narzędzie ułatwiające codzienne życie. Coraz większą popularność zyskuje otrzymywanie z sieci informacji turystycznych, ekonomicznych, edukacyjnych oraz przeprowadzanie transakcji bankowych i giełdowych" - twierdzi Charles King z Zona Research.


Zobacz również