Sieciowa reklama 2005

Według ostatniego raportu firmy The Myers Group, globalne wydatki na reklamę online wzrosną z tegorocznych 5,25 mld USD do 45,5 mld USD w roku 2005.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Myers Group, w roku 2005 wydatki na reklamę online w Stanach Zjednoczonych przekroczą sumy wydawane na reklamę w sieciach telewizyjnych, a ogólnoświatowe inwestycje w reklamę internetową wzrosną z tegorocznych 5,25 mld USD do 45,5 mld USD w roku 2005. Udział Stanów Zjednoczonych w światowych wydatkach na reklamę internetową w 2000 r. wyniesie 82%, jednak już w 2005 r., w związku z rozwojem rynków europejskich i azjatyckich, amerykańskie inwestycje w reklamę online będą wynosiły już tylko 71% wydatków ogólnoświatowych.

Mniej optymistyczne są raporty firmy eMarketer - według nich Stany Zjednoczone szybciej zaczną tracić swoją dominującą pozycję na rynku sieciowej reklamy, a ich udział w światowych wydatkach na ten cel spadnie do 70% już w roku 2000, a w 2003 będzie wynosił zaledwie 54%. Analitycy z eMarketer zwracają także uwagę na rozbieżności w raportach wielu różnych firm dotyczących amerykańskich wydatków na reklamę online w bieżącym roku: od 1,3 mld USD aż do 11,2 mld USD. W tym kontekście 4,3 mld USD ogłoszone przez Myers Group bliskie jest przewidywaniom firmy eMarketer, która twierdzi, że w tym roku w Stanach Zjednoczonych przeznaczy się na ten cel 4,8 mld USD.


Zobacz również