Sieciowa turystyka

Analizy rynkowe wykazują, iż Europejczycy coraz chętniej korzystają z usług internetowych serwisów turystycznych. W bieżącym roku obroty na tym rynku wzrosną do 2 mld USD.

Szeroko pojęte turystyczne usługi online, na które mieszkańcy Stanów Zjednoczonych wydadzą w tym roku ponad 12,5 mld USD, zyskują popularność również w Europie. Według analiz duńskiego instytutu Research Centre of Bornholm konsumenci z Europy Zachodniej wydadzą na tego rodzaju internetowe usługi ponad 2 mld USD. Stanowić to będzie prawie 30% ogólnej wartości obrotów rynku detalicznego handlu elektronicznego w tym regionie, szacowanego na ok. 7 mld USD.

Europejczycy, poprzez Internet, najczęściej kupują bilety lotnicze, co stanowi ponad połowę wartości sprzedaży "turystycznych" usług poprzez sieć (1,1 mln USD). Popularne są także zorganizowane wyjazdy wycieczkowe (380 mln) oraz indywidualne rezerwacje miejsc hotelowych (390 mln). W korzystaniu z tych usług przodują mieszkańcy Niemiec (27% rynku) oraz Wlk. Brytanii (28%), natomiast dużo mniejszą popularnością cieszą się one w krajach, takich jak Francja, Austria, Irlandia, Belgia czy Holandia.

Analizy zakładają utrzymanie trendu wzrostowego, zwłaszcza dotyczy to zakupu biletów lotniczych poprzez Internet. Jest jednak mało prawdopodobne, aby idea "online-travel" stała się w Europie tak powszechna, jak w USA.


Zobacz również