Simon the Sorcerer 3D

Patrząc na coraz to nowsze gry z przykrością stwierdzam, że nawet moje ukochane przygodówki nie ustrzegły się „trójwymiaryzacji”. Czyżby już nikt nie chciał grać w stare dobre adventure 2D?

Patrząc na coraz to nowsze gry z przykrością stwierdzam, że nawet moje ukochane przygodówki nie ustrzegły się „trójwymiaryzacji”. Czyżby już nikt nie chciał grać w stare dobre adventure 2D? Ciekaw jestem jak ta metamorfoza odbije się na zdrowiu Simona. W pierwszej części gry chłopak został wessany do magicznego portalu, przeniósł się do innego świata, a następnie pokonał złego Sordida. W części drugiej ratował wnuczkę Calypsa o imieniu Alix z rąk... Sordida. W nadchodzącej, trzeciej już części zmierzy się (zgadnijcie z kim?)... ze starym kumplem Sordidem :)

Seria „Simon the Sorcerer” charakteryzuje się olbrzymim poczuciem humoru, występują w niej zabawne postaci, które wygłaszają jeszcze zabawniejsze kwestie. Simon jest idealnym połączeniem scenariusza o wartkiej akcji z licznymi elementami humoru. Klimat ten będzie utrzymany także w najnowszej części, możemy się więc spodziewać kupy śmiechu oraz intrygujących zagadek. Autorzy obiecują, że gracz będzie miał okazję porozmawiać z ponad siedemdziesięcioma różnymi postaciami. Ponadto zaimplementowany zostanie system podpowiedzi, tak aby użytkownik (zwłaszcza młodszy) nie utknął na tydzień w jednym miejscu. Moim skromnym zdaniem jest to krok w złym kierunku i próba zrobienia gry dla wszystkich. Starzy wyjadacze na pewno nie będą zadowoleni.

Engine gry korzystać będzie ze zmodyfikowanego silnika NetImmerse (zostosowany wcześniej w Prince of Persia 3D). Dzięki temu w Simonie zobaczymy dynamiczną obsługę cieni, efekt mgły i wiele innych równie interesujących rzeczy. Bohaterowie „obłożeni” zostaną 32-bitowymi teksturami. Według mnie wszystkie te bajery nie są potrzebne w przygodówce no ale cóż... Martwi mnie, że screeny nie pokazują otwartych przestrzeni tylko same podziemia, mam jednak nadzieje, że końcowy produkt zaoferuje nam także inne warianty rozgrywki.

Reasumując. Zanosi się na świetną przygodówkę, która z pewnością nie zawiedzie fanów gatunku. Gra pojawi się w polskiej wersji językowej na początku maja 2001 roku. Dystrybucją na terenie Polski zajmie się CD-Projekt.


Zobacz również