Skanując reklamy

Motorola powołała spółkę, która opracuje czytniki kodów paskowych do urządzeń przenośnych.

Motorola ogłosiła, iż wspólnie z Symbol Technologies, Connect Things (oddział Ericssona) oraz firmą AirClic rozpocznie pracę nad zaadaptowaniem urządzeń skanujących do telefonów komórkowych, komputerów podręcznych i innych urządzeń przenośnych. Według Motoroli umożliwi to skanowanie kodów paskowych umieszczonych na produktach, ogłoszeniach, a nawet w reklamach TV i bezpośrednie łączenie się ze stronami internetowymi producentów tych towarów bez potrzeby ręcznego wpisywania adresu WWW. Zdaniem firmy może to znacząco ułatwić wykorzystywanie Internetu do robienia zakupów online czy regulowania bieżących rachunków. Specjalne czytniki kodów paskowych są także opracowywane do komputerów stacjonarnych i urządzeń typu set-top-box.

Pierwsze tego typu urządzenia skanujące mają być dostępne już w IV kwartale br. Firmy, chcące zamieszczać informacje reklamowe w kodach paskowych, będą musiały wnieść odpowiednią opłatę rejestracyjną za umieszczenie adresów swoich stron WWW w specjalnej bazie danych kodów. Nie ujawniono na razie ile będzie wynosił koszt dokonania takiego "wpisu".


Zobacz również