Smartfony z Androidem psują się najczęściej

Brytyjski serwis Wireless Data Services (WDS) przedstawił raport, który może zainteresować osoby planujące zakup smartfona. Wynika z niego, że sprzętowe problemy najczęściej dotykają smartfony pracujące pod kontrolą Androida.

Analiza przeprowadzona przez Wireless Data Services (WDS) opiera się na 600 000 zgłoszeń, które pomiędzy lipcem 2010 roku a sierpniem tego roku otrzymały centra pomocy technicznej w Europie, Ameryce Północnej, Południowej Afryce i Australii.

Wynika z niej, że smartfony z Androidem na pokładzie psują się częściej niż ich konkurenci korzystający z systemów iOS, Windows Phone​ i BlackBerry. Dokładne wyniki przedstawiają się następująco:

- 14 procent zgłoszeń użytkowników Androida dotyczyło problemów sprzętowych

- 11 procent w przypadku Windows Phone

- 7 procent w przypadku iOS

- 6 procent w przypadku BlackBerry.

Najwięcej sprzętowych zgłoszeń (20 procent) związanych było z zasilaniem. Najgorsze pod tym względem okazały się smartfony z Windows Phone, natomiast najlepsze z BlackBerry.

Wireless Data Services szacuje, że koszty, które ponoszą operatorzy komórkowi w związku z naprawą lub wymianą smartfonów z Androidem mogą rocznie sięgać 2 miliardów dolarów.


Zobacz również