Snapchat i Amazon najmniej przyjazne dla prywatności użytkownika

Electronic Frontier Foundation to amerykańska instytucja pozarządowa, która postawiła sobie za cel walkę o prywatność w wirtualnym świecie. Według jej najnowszego raportu, najmniej dbają o nią Amazon oraz Snapchat.

Agencja wzięła pod lupę dwadzieścia sześć firm i usług działających głównie na rynku amerykańskim - poczynając od Apple i Microsoftu, kończąc na Dropbox i WordPressie. Oceniano informowanie o zawartości aplikacji i jasności zasad jej działania, informowaniu użytkownika w przypadku, gdy dostęp do jego danych chcą uzyskać władze, publikowaniu dostępnych dla użytkowników raportów (dotyczących np. zmiany polityki prywatności), czy walki o prawa użytkownika w sądzie. Najgorzej wypadł nie Amazon, który zaliczył dwie gwiazdki na sześć możliwych, ale Snapchat, który ma ledwie jedną gwiazdkę w raporcie. Kiepsko również wśród firm popularnych w USA, jak At&T czy ComCast.

Kto wypadł najlepiej? Tu wyniki mogą nieco dziwić, zważywszy na ostatnie ujawnienia dokumentów NSA. Komplet gwiazdek dostały Google, Microsoft i Facebook, które raczej nikomu nie kojarzą się z przesadnym chronieniem prywatności użytkowników. Tyle samo gwiazdek otrzymało CredoMobile (amerykański operator sieci bezprzewodowej), Apple, Dropbox, Twitter oraz Sonic.net. Ciekaw jestem, czy powstanie podobny raport, obejmujący nasz rodzimy rynek?


Zobacz również