Snow Leopard sprzedaje się rewelacyjnie

Z opublikowanego przez firmę NPD Group raportu wynika, że najnowszy system operacyjny Apple sprzedaje się znacznie lepiej od swoich poprzedników.

Premiera najnowszego systemu operacyjnego Mac OS X 10.6 Snow Leopard miała miejsce 28 sierpnia. Przypomnijmy - do najbardziej istotnych innowacji, jakie oferuje "Śnieżna Pantera", należą: 64-bitowość; technologia Grand Central Dispatch pozwalająca lepiej wykorzystać możliwości procesorów wielordzeniowych; implementacja języka OpenCL (Open Computing Language) przekierowującego na kartę graficzną część zadań obliczeniowych; programy Mail, Address Book i iCal obsługują teraz Microsoft Exchange Server 2007.

Ceny:

W Stanach Zjednoczonych koszt aktualizacji systemu Mac OS X 10.5 Leopard (pojedyncza licencja) do Snow Leoparda to 29 USD, natomiast cena aktualizacji Snow Leopard Family Pack, obejmującej pięć licencji - 49 USD. W Polsce wygląda to następująco:

- aktualizacja systemu (pojedyncza licencja): 129 zł

- aktualizacja Family Pack: 199 zł

- Mac Box Set (Snow Leopard, pakiety iLife '09 i iWork '09): 699 zł.

Z najnowszego raportu firmy NPD Group wynika, że Mac OS X 10.6 Snow Leopard sprzedaje się znacznie lepiej od swoich poprzedników - Leoparda i Tigera. Porównując bowiem pierwsze dwa tygodnie od momentu premiery systemów (Mac OS X 10.4 Tiger - 29 kwietnia 2005, Mac OS X 10.5 Leopard - 26 października 2007), "Śnieżna Pantera" cieszyła się (odpowiednio) dwukrotnie i prawie czterokrotnie większym zainteresowaniem ze strony klientów.

Zdaniem NPD Group na tak dobry wynik najnowszego OS-u największy wpływ miała agresywna polityka cenowa Apple.

"Nawet jeżeli Snow Leopard oferuje w stosunku do Leoparda i Tigera mniej poprawek i nowości, to łatwość aktualizacji i bardzo przystępna cena spowodowały, że osiągnął on tak rekordową sprzedaż" - powiedział Stephen Baker, analityk z NPD Group.

Zobacz prezentację Snow Leoparda na konferencji WWDC 2009 (w j. angielskim):


Zobacz również