Sony: nowa strategia

Sony w najbliższych miesiącach skupi się na produkcji telewizorów tylnoprojekcyjnych, przenośnych odtwarzaczy audio oraz odtwarzaczy i nagrywarek płyt DVD następnej generacji - zapowiada Howard Stringer, nowy szef koncernu.

Stringer zapowiedział również usunięcie z oferty firmy niektórych produktów - tak, by w katalogu pozostały tylko te przynoszące zysk. Nowy szef Sony nie poinformował jednak dokładnie, z ilu produktów firma chce zrezygnować.

"Firma tak duża jak ta musi jasno określić swoje priorytety. Musimy skupić się na tworzeniu tego, co przynosi zysk. W Wielkiej Brytanii nazywamy to "prawem dżemu malinowego" - im większą powierzchnię nim posmarujesz, tym warstwa będzie cieńsza" - tłumaczył Howard Stringer.

Zdaniem ekspertów, reorganizacja oferty jest dobrym krokiem - koncern Sony poniósł niedawno spore straty w wyniku tzw. wojny cen odtwarzaczy DVD. Spodziewanego zysku nie przynosiła ostatnio również intratna zwykle sprzedaż cyfrowych aparatów fotograficznych.


Zobacz również